Montura elicopter este singura care, realizată corect, indiferent unde se rupe accidental linia dupa trăsătură, permite eliberarea peștelui, fără să care zeci de metri de fir după el. Se va elibera doar cu rigul agățat în gură.

Există multe variante constructive care vă permit să îndepliniți această cerință. Nu pot face trimitere indicând un kit sau componente, de la nici un producător, dar cu componente uzuale, va arăt, în 2 exemple, principiul corect de realizare.

În figura 11, este un exemplu de montură elicopter neregulamentară.

În figura 12, una regulamentară și componentele necesare.

După trăsătură, vârtejul cu anou culisează până la bila din vârful tijei. Aceasta, după ce asigură șocul necesar preînțepării, trebuie să sară de pe tijă. În acest moment, indiferent unde se rupe linia, peștele rămâne doar cu rigul în gură.
Pentru pește, montura elicopter e cea mai sigură. La montura inline sau plumb pierdut, chiar dacă se eliberează de plumb, peștele rămâne cu povara de a căra după el zeci de metri de fir.
Asemănător, în figura 13 e cealaltă variantă, la fel de safe, de care am amintit inițial facută și asta demonstrativ cu componente pe care le avem toti la îndemână.
Desigur puteți opta pt un kit de producător DAR asigurați-vă că respectă cerințele aminte.
Monturile 12 și 13 sunt făcute demonstrativ pentru a vă arăta principiul corect de realizare.

Dacă totuși doriți să le testați …
Ambele sunt monturi de substrat tare, pentru că sunt construite aproape de plumb, dar testate și excelente pe Diosig. Varianta 12 cu elicopterul făcut pe tijă rigidă funcționează perfect în lansare. La fel de bună este și mecanica de ințepare, la concurență cu cea de la „in line”. Dezavantajul e că tija este de plastic și le trăsături violente mai cedează. Cheia monturii este ca bila de capăt să nu sară pe cădere, la atingerea apei, după lansare. Trebuie să sară după ce își joacă rolul, asigurând preînțeparea. Dacă nu sare pe trăsătură, ca și în cazul monturii „in line” când nu sare agrafa rapidă, peștele agățat se poate folosi de plumb și rupe forfacul prin smâcire violentă (v-am spus povestea, tenul e expert la asta). Totuși, dacă la inline „am muscat-o” de multe ori în variantele astea două, niciodată.

Și să nu uităm elicopterul făcut corect este singura montură care în caz de rupere a liniei eliberează peștele doar cu rigul după el.
Sunt incredibil de multe variante de kit pe piață, aveți de unde alege. Sau cine știe ….
Mulți susțin că pescuitul cu fire groase nu are farmec. Parțial corect! Numai dacă îl compar cu pescuitul scobarului la plută, unde firul de linie poate fi de 0,08mm, intră o mreană de 3 kg și după o ora faceți poză. In cazul carpfishingului toți mari producători se încăpățânează să nu facă fire de rig sub 15lb. Și vorbim de finețe….
În cazul Diosigului e strict necesar firul mai gros.
Când vă alegeți firul uitați de cele „fluo”, apa e limpede pescuiți pe direct…. Alegeți ceva ce se camuflează ușor și vă favorizează!
Deasemenea căutați fire cât mai moi și evitați firele rigide. O să fiți surprinși, mai ales dacă renunțați la a vă mai umple tamburul ochi, nu mai e cazul…. Efectul? „Canci” peruci. Un bonus la plăcere. Și o rezervă de putere imensă dacă vă vizitează o torpilă. Schiul nautic? Rămâne interzis…

Și o ultimă chestiune. Tot de plăcere. Mai tăiați din greutatea plumbilor. 80g și 90g sunt suficienți chiar și la 0,40… Relaxați, toți ajungeți la 90m. Dacă ajung eu…
A da și semiparabolice în loc de rigide, pentru și mai multă… plăcere, ați ghicit!

Fire întinse!